Turistické trasy poblíž Špindlerova Mlýna

Město Špindlerův Mlýn si většina návštěvníků vybírá z důvodu toho, že je zde mnoho turistických tras, které lze využít jak v létě, tak v zimě.

Chata DIAS je oblíbeným místem pro start turistických výletů

Za zmínku stojí chata DIAS, která se nachází v nadmořské výšce 805 metrů nad mořem, kolem které vede řada známých a oblíbených turistických tras, které lze využít jak pro pěší turistiku v letním období, tak na turistiku v zimě. Výhodou je, že se poblíž této chaty nachází zastávka MHD, ale využít budete moci i lanovku a to díky tomu, že se chata nachází v údolí Svatý Petr. Chata leží poblíž Dolského potoka pod známými Kozími hřbety. Túru začnete po zelené barvě pod Horalem a poté se vydáte po žluté barvě okolo Kozích hřbetů k boudě U Bílého Labe. Pokračujete dále po modré barvě pod Medvědín směrem k centru města. Tato trasa je nenáročná a zajisté se při této túře tolik nezapotíte.

Pro náročnější turisty vede trasa od chaty DIAS až na Sněžku

Náročnější túra vede od chaty DIAS a to opět po zelené barvě údolím Svatý Petr směrem na Výrovku, což je zhruba 4,5 km, poté se vydáte po červené barvě k úbočím Kozích hřbetů a to směrem na Luční boudu, což je zhruba 6,5 km a dále pokračujeme směrem po modré a červené až na světoznámou Sněžku, což činí zhruba 10 km.

Velmi oblíbená a doporučovaná túra začíná tak, že se taxi nebo autobusem dostanete na Špindlerovku, odtud budete pokračovat po červené barvě směrem na Stříbrný hřbet, kdy cestou budete procházet okolo Poledních kamenů, nad překrásnými ledovcovými jezery v Polsku zvané Maly a Velky Stav, na rozcestí se dáte na žlutou barvu, případně lze jít po červené barvě až na Sněžku, a v případě, že budete pokračovat po žluté barvě, dostanete se až na místo zvané Luční, kde se můžete dobře občerstvit, poté se odbočí na červenou barvu směrem na Výrovku a nakonec se dáte po zelené z kopce až k chalupě DIAS, kdy celkově tato túra zabere 3,5 hodiny a celkově ujdete 14 km.

Cyklisté můžou využívat cyklotrasy

Pokud upřednostňujete cyklotrasy, tak se můžete projet po trase, kterou lze projít jak pěšky, tak na kole a to do Labského dolu až k Malému labskému vodopádu, nebo se můžete vydat po okruhu, který celkově vyjde na 14 km, od chalupy k Bílému Labi, pod Medvědínem a přes centrum zpět. Ať už jedete do Špindlerova Mlýna v létě či v zimě, tak Vám vřele doporučujeme vyzkoušet jednu z nabízených turistických tras, které Vás zaručeně okouzlí a právě zde budete moci poznávat krásy Krkonoš.